Şifa Araç
10931006
MED 214
Metin kelime sayısı: 205
Görsel ve İşitsel Güç
Televizyon yayıncılığı, 1 Mayıs 1964’te çıkan yasa ile kamu yayıncılığı yapan tek kurum
olan Türkiye Radyo Televizyon Kurumu(TRT) ile başladı. Ardından televizyon deneme
yayınları gerçekleşti. 1976’da ilk renkli televizyon yayınına geçildi. 1990’dan sonra ise özel
televizyon kanallarının yayınları gerçekleşti. Türkiye’de ilk kamu yayıncılığından başlayarak
günümüze dek televizyon programları her geçen gün yaygınlaşıyor.
Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisi göz ardı edilemez. Kitle
iletişim araçlarından en yaygını, en etkili olan televizyon bireyler üzerinde oldukça etkilidir.
Televizyon programlarının gerek görsellik gerekse işitsel özelliği barındırması bireyler için
Çekici özellik taşır. Özellikle Türkiye insanları için bu cazip özellik 1990’lı yıllardan sonra
Daha etkili hale geldi. Özel televizyon yayınları ve devlet televizyon ayrımı
programlara yansıyınca; bireyin arzuları programlarda yer almaya başladı. Televizyon
programları halkın çeşitli sosyal-ekonomik yapısına indirgendi. Televizyon programları
günümüz sosyal, kültürel sınıflara oldukça imkan sağlamakla, günümüz geleneksel aile yapısı
na, marjinal gruplara, post modern yaşamın gruplarına seslenir.
Kitle kültürü ve tüketim kültürü televizyon ile geleneksel aile yapısını iyice İçine çekmiş
durumdadır. Bunların özellikle İstanbul başta olmak üzere büyük şehirlerde
köyden kentte göçün fazla olduğu ilçelerde yaşayan ve Türkiye’nin kırsal alanlarındaki
insanlar için oldukları söylenebilir. Sunulan sabah programında, eğlence ve
magazin programlarında metalaşmak söz konusudur.
Televizyon programları toplumumuzdaki muhafazakâr kesimlerden, modern
kesimlerden, geleneksel aile ve modern aileden Bağımsız değildir